Bilim Kültür Magazin / Güncel

İnternet bağımlılığı son araştırma sonuçları

TÜİK'in hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre, artık topluca sanal dünyaya taşındık.

İnternet bağımlılığı son araştırma sonuçları



2018 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar kullanımı yüzde 59,6 ve internet kullanımı ise yüzde 72,9 oldu. Bu oranlar 2017 yılında sırasıyla yüzde 56,6 ve yüzde 66,8 idi.

16-74 yaş grubundaki erkeklerde bilgisayar kullanımı yüzde 68,6 ve internet kullanımı yüzde 80,4 olurken, kadınlarda bilgisayar kullanımı yüzde 50,6 ve internet kullanımı yüzde 65,5 oldu.

İnternet kulanım oranlarının fazlalığı mobil telefon bağlantısının egemenliği ele geçirmesinden kaynaklanıyor. Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre 2018 yılı Nisan ayında evlerin yüzde 83,8’i evden internete erişim olanağına sahip. Bu oran 2017 yılının aynı ayında yüzde 80,7 idi.

Genişbant ile internete erişim sağlayan evlerin oranı 2018 yılı Nisan ayında yüzde 82,5 oldu. Buna göre evlerin yüzde 44,5’i sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu İnternet, fiber vb.) ile internete erişim sağlarken, yüzde 79,4’ü mobil genişbant bağlantı ile internete erişim sağladı. Genişbant internet erişim imkânına sahip evlerin oranı önceki yıl yüzde 78,3’tü.

Bireylerin yüzde 45,6'sı e-devlet kullandı

Kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2017 yılı Nisan ayı ile 2018 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde interneti kullanan bireylerin, 16-74 yaş grubu bireyler içerisindeki oranı yüzde 45,6 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2016 Nisan-2017 Mart) yüzde 42,4’tü. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 41,7 ile ilk sırayı aldı.

İnternet üzerinden alışveriş artıyor

İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı, 2017 yılı Nisan ayı ile 2018 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 29,3 oldu. Önceki yılın aynı döneminde (2016 Nisan- 2017 Mart), bu oran yüzde 24,9 olarak gözlendi.

Cinsiyete göre internet üzerinden alışveriş yapma oranı erkeklerde yüzde 33,6 olarak gerçekleşirken, kadınlarda yüzde 25 oldu. Bu oranlar bir önceki yılın aynı döneminde sırası ile yüzde 29 ve yüzde 20,9 oldu.

İnternetten en çok giyim ve spor malzemesi

İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 65,2'si giyim ve spor malzemesi satın aldı. Bunu yüzde 31,9 ile seyahat bileti, araç kiralama vb. yüzde 26,8 ile ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya, vb; tüketici elektroniği hariç), yüzde 22,1 ile gıda maddeleri veya günlük gereksinimler ve yüzde 20,6 ile kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil)  izledi.

Giyim ve spor malzemeleri hem erkekler hem de kadınlar tarafından sırasıyla yüzde 55,9 ve %77,3 ile internet üzerinden en çok satın alınan ürün grubu oldu. Cinsiyete göre en az satın alınan ürün grubu ise erkeklerde yüzde 4,6 ile ilaç olurken, kadınlarda yüzde 2,8 ile oyun yazılımı, diğer bilgisayar yazılımı ve yazılım güncellemeleri oldu.




Bu haber 08.08.2018 12:13:29 tarihinde eklenmiştir.


Haber Gezintisi

  • Bir günde 142 bin lira trafik cezası

  • Çanakkale'de 40 mülteci yakalandı

  • Tanker binalara çarparak durabildi

  • Fabrika hırsızları artık isyan ettirdi

  • Atölyede traktör üretip ihracat yapıyor

  • Elektrik üreten pencere perdesi

  • Çanakkale Pazar günü elektriksiz

  • Tarihi han ak kapıdan kurtuldu

  • Profesyonel futbolda yoğun hafta

  • Sebze fiyatlarını tencere belirliyor

  • 2. Lig liderleri deplasmanda yendiler

  • 3. Lig toplu sonuçlar ve puan durumu

  • FETÖ/PDY operasyonu: 21 gözaltı

  • Döner bıçağı ile gasp

  • Polisten kaçıyorlardı, kaza yapınca yakalandılar

  • Rus askeri gemisi boğazdan geçti

  • Drone ile trol teknelerine suçüstü

  • Eski eş kurşun yağdırmıştı, korkudan eve gidemiyor

Benzer Haberler