Çanakkale Tüketici Hakem Heyeti'nden paket tur uyarıları

0

banner1
Çanakkale Tüketici Hakem Heyeti'nden paket tur uyarıları
banner3

Tatil paket turları hakkında bilmeniz gerekenleri Çanakkale Tüketici Hakem Heyeti bilgilendirme amaçlı bir açıklama ile duyurdu.  Çanakkale Tüketici Hakem Heyeti\'nin uyarıları şöyle:

Hizmet Eksik İse Tur Ücretinin Tamamını Ödemeyin!

Paket tur sözleşmesi nedir? 

Ulaştırma, konaklama ve başka turizm hizmetlerinden (araç kiralanması, kültürel, tarihi veya turistik yerlerin gezdirilmesi, gösteri, konser veya spor faaliyetlerinin düzenlenmesi veya izlettirilmesi ya da rehberlik) en az ikisinin birlikte, her şeyin dâhil olduğu fiyatla satıldığı ve hizmetin yirmi dört saatten uzun bir süreyi kapsadığı ya da gecelik konaklamayı içerdiği sözleşmedir. 

Tura katılmadan önce tur iptal edildi. Yerine önerilen tura da katılmak istemiyorum. Ödediğim parayı geri alabilir miyim? 

Evet, alabilirsiniz. Şayet, sizden kaynaklanmayan nedenlerle paket tur sözleşmesinin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi veya turun başlamadan önce iptal edilmesi hallerinde bu değişikliği veya paket tur düzenleyicisi tarafından sunulan alternatif bir turu kabul edebileceğiniz gibi sözleşmeden dönme hakkınızı da kullanabilirsiniz. Tüketicinin, sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksiklik nedeniyle bedelin indirilmesini talep etme hakkı vardır. Eğer sözleşmeden dönmek isterseniz ödemiş olduğunuz tüm bedelin herhangi bir kesinti yapılmaksızın en geç on dört gün içerisinde size iade edilmesi zorunludur. 

Firma paket tur sözleşmesinde yazılı olan fiyatı değiştirebilir mi?

Evet, paket tur fiyatı; döviz veya yakıt fiyatları ile vergi ve benzeri yasal yükümlülüklerde değişiklik olması halinde, fiyatın değiştirilebileceğinin açıkça sözleşmede belirtilmesi ve fiyat değişikliğinin gerekçesinin ve nasıl hesaplanacağının hareket tarihinden en az yirmi gün öncesinde size yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşuluyla, sözleşme bedelinin yüzde beşini geçmeyecek şekilde değiştirilebilir. 

Seyahat acentesi paket tura başlamadan önce ne gibi bilgilendirmeler yapmalıdır? 

Tüketiciye paket tur sözleşmesi kurulmadan önce broşür verilmesi zorunludur. Ayrıca yolculuk öncesinde de yolculuğa ve tur yerine ilişkin bazı hususlarda bilgilendirme yapılması zorunludur. 

Daha önceden aldığım paket tura şirketin kusuru nedeniyle katılamadım. O dönem için ayırdığım zaman da boşa gitti. Tazminat hakkım var mıdır? 

Evet, tazminat hakkınız vardır. Paket tur düzenleyicisi sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesi nedeniyle uğradığınız her türlü zarardan sorumludur. Ayrıca boşa harcanan tatil zamanınız için de uygun bir tazminat talep edebilirsiniz. 

Şirket çalışanları olarak herkesin katıldığı bir paket tur satın aldık. Ancak bir takım sorunlar yaşadık. Bunlara ilişkin olarak tüketici haklarından faydalanabilir miyiz? 

Evet, faydalanabilirsiniz. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, ticari veya mesleki faaliyetleri çerçevesinde paket tur hizmetinden faydalanan kişiler de tüketici olarak kabul edilecek olup, paket tur sözleşmelerinden kaynaklanan haklardan yararlanacaklardır. 

Daha sonra gitmek için aldığım paket tur sözleşmesini feshedebilir miyim? 

Evet, feshedebilirsiniz. Paket tur sözleşmesini otuz gün öncesine kadar feshetme hakkınız bulunmaktadır. Buna göre paket turun başlamasından en az otuz gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirirseniz, paket tur sözleşmesini feshedebilir ve ödenmesi zorunlu vergi gibi yasal yükümlülükler dışındaki paket tur bedelini herhangi bir kesinti yapılmaksızın iade alabilirsiniz. Eğer fesih bildirimini paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala yapıyorsanız paket tur sözleşmesinde belirtilmek şartıyla belirli bir tutar veya oranda kesinti yapılarak iade alabilirsiniz. 

Satın aldığım paket tura katılamayacağım. Bu turu bir arkadaşıma devredebilir miyim? 

Evet, devredebilirsiniz. Paket tura katılmanızın mümkün olmaması halinde, bu durumu turun başlamasından en az yedi gün önce seyahat acentasına bildirerek, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilirsiniz.

 

Paket Tur sözleşmeleriyle ilgili sorunlar; uyuşmazlığın parasal değerine göre; illerde “Ticaret İl Müdürlüğü” ilçelerde “Kaymakamlık” bünyesinde oluşturulan  “Tüketici Hakem Heyetleri”  ile adliyelerde bulunan  “Tüketici Mahkemelerine” başvuru yapılarak çözülebilmektedir. 

Paket Tur satın aldığınız firmalara ilişkin denetim taleplerinizi de bulunduğunuz yerdeki Ticaret İl Müdürlüklerine yapabilirsiniz.  

 

Güncelleme Tarihi: 08 Haziran 2016, 11:14
banner4
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER